2.1.1.
KLASSE
: A (132 kW - nog 2 vaartuigen in de vaart) en B (132-221 kW)
Procentuele aandelen in de totale bruto opbrengst van de tijdens betrokken zeereis gerealiseerde vangst.
Schipper
|
5,50%
|
Motorist
|
5,00%
|
Matroos
|
4,50%
|
Scheepsjongen
|
2,00%
|
2.1.2.
KLASSE
: C
Procentuele aandelen in de totale bruto opbrengst van de tijdens betrokken zeereis gerealiseerde vangst.
Schipper
|
4,50%
|
Motorist
|
4,00%
|
Matroos
|
3,50%
|
Scheepsjongen
|
1,00%
|
Het gewaarborgd minimumdagloon, bedoeld bij artikel 30 van de wet van 3 mei 2003 tot regeling van de arbeidsovereenkomst wegens scheepsdienst voor de zeevisserij en tot verbetering van het sociaal statuut van de zeevisser, wordt vastgesteld op grond van de basislonen die door de zeevisserij gelden inzake arbeidsongevallen, zoals die bepaald zijn bij het koninklijk besluit van 28 december 1971 tot vast-stelling van de bijzondere regelen inzake de toe-passing van de arbeidsongevallenwet van 10 april 1971 op de zeelieden.
Het wordt bekomen door deze basislonen naar een dagloon om te rekenen door middel van de volgen-de formule :
(Basisloon arbeidsongevallen) / 220
Voor de vaartuigen ressorterend onder klasse A en/of klasse B van de basislonen die gelden inzake arbeidsongevallen zoals die bepaald zijn in het koninklijk besluit van 1971, die de dagvisserij bedrijven en een vermogen hebben van maximaal 221 KW en niet meer dan 70 BT hebben en aan-landen in een Belgische vissershaven, wordt het basisloon naar een dagloon omgerekend door mid-del van volgende formule :
(Basisloon arbeidsongevallen x 65%) / 220
Deze formule is niet van toepassing voor de reizen van meer dan 24 uren.